Saturday, January 9, 2010

PENGHINAAN TERHADAP AL-QUR’AN



Amaran: Gambar-gambar di bawah pastinya akan mengundang kebencian dan kemarahan dalam diri anda… Jadi awas! Jaga mulut anda daripada berkata sesuatu yang tidak baik... (sila rujuk entri bertajuk “BERKATALAH YANG BAIK, ATAUPUN DIAM” di SINI)

Dah sedia?? Ok, sekarang lihatlah gambar-gambar di bawah yang jelas menunjukkan betapa kitab suci kalaamullah ini dihina dengan dahsyat sekali… (T_T)


Peluru dilepaskan ke arah Al-Qur’an…


Diletakkan kotoran ke atasnya...


Diletakkan alkohol dan arak di atas Al-Qur’an…


Kemudian dipukulnya Al-Qur’an dengan selipar...


Sapu/ Lap lantai guna Al-Qur’an...


Letak selipar atas Al-Qur’an??



Dan yang terakhir ni plak.. paling dahsyat antara semua yang dahsyat2 yang ditunjukkan kat sini... tergamak nak tengok??
Scroll la ke bawah...



Dgn 'biadabnya' kafir laknatullah ni pijak Al-Qur’an!!!



Biarpun kejadian ini berlaku di luar negara dan bukanlah di Malaysia, namun sensitiviti kita sebagai Muslim/ah pastinya terusik melihat Al-Qur’an yang suci diperlakukan sebegini sekali. Pasti timbul rasa marah yang membuak-buak. Saya bisa faham, sebab perasaan tersebut wujud juga dalam diri tatkala melihat gambar-gambar ni.


Melihat penghinaan ke atas Al-Qur’an, tanpa kesabaran yang tebal di jiwa, pasti akan meletuskan kekecohan besar di kalangan ummah sekarang. Pasti ada yang terasa seperi hendak menghamburkan kata-kata kesat kepada kafir laknatullah ni. Namun berbaloikah dengan sekadar menempik ke sana-sini memarahi golongan yg telah mengusik sensitiviti Muslim ini? Rasanya tak perlu, dan tak berbaloi... malah langsung tidak mendatangkan kebaikan serta manfaat buat kita semua.

Bahkan sebaliknya ketahuilah wahai muslimin dan muslimat sekalian,
inilah nilai Al-Qur’an di mata bukan Islam. Sedarilah hakikat bahawa agama kita terancam dan dihina di mana-mana sahaja...

Bukan berniat untuk memprovokasi isu ini, malah sebaliknya ingin saya bawa diri sendiri dan pembaca sekalian kepada persoalan yang lebih mendalam. Mari kita renungkan sejenak... apa salah dan silap kita sebagai Muslim/ah terhadap kitab Allah ini sehingga ada pihak yang dengan beraninya menghina Al-Qur’an sedemikian rupa??

Apakah Al-Qur’an yang merupakan kitab panduan hidup kita ini tidak lagi menjadi keistimewaan buat Muslimeen kerana sikap dan perangai penganut Islam di akhir zaman ini tidak lagi mencerminkan isi kandungan Al-Qur’an??

Apakah roh Al-Qur’an kini terlalu lemah kerana penganut-penganutnya tidak membacanya setiap hari serta merasa bimbang dan bersalah andai tidak membacanya dalam satu hari?

Tepuk dada, tanyalah iman masing-masing...


Sama2lah kita perbaiki kelemahan diri, dan berusaha untuk berubah ke arah kehidupan yang sentiasa di bawah rahmat dan barakah-Nya. Semoga perkongsian gambar-gambar di atas ini dapat mendatangkan sensitiviti kita terhadap Al-Qur’an, sekaligus menjadikan kita semua insaf...


p/s: Sebenarnya ade banyak lagi gambar... tapi rasenya 7 keping gambar yg saya kongsikan di sini je pun dah cukup menjengkelkan mata serta bengkaknya hati kita melihat penghinaan terhadap kalaamullah yang suci ini...

29 comments:

  1. biadap tol kafir nie...

    kalau tak suka islam sekalipun, tak yah la hina sampai macam tu sekali...huhhuhhu

    ReplyDelete
  2. For once n forever n ever let says,wanauzubillahi minal syaitan nirojim wa yahudi wa nasrani fi kullu makam wa kullu zaman..

    masyaallah mabruk ya ustazah satu post yang amat berNILAI bg UMMAH now a day.may Allah reward it to yu back n may yu always in bleesing.

    kita sebagai hambe yg menganut, mengamal dan mendaulatkan Islam terpaksa berjuang menempuh mehnah dan ibtila'(tribulasi) sbg ujian.dan ingatlah wahai manusia kmu tidak boleh lari dari UJIAN ALLAH.semoga kamu menerima UJIAN kafir diatas yg memijak dan meletakkan quranulkarim td di tpt yg rendah di kaki mereka dengan terbuka dan thu cra2 MENEGAKKANnya kembali!! kerana ingatlah antara ujian dari Qadhi Rabbul Jalil ialah:

    Pertama: Ujian Syaitan dan Nafsu syahwat.
    Firman Allah s.w.t:Sesungguhnya Syaitan adalah musuh bg kamu,maka jadikanlah dia musuh(yg mesti dijauhi tipu dayanya);sebenarnyadia hanyalah mengajak golongannya supaya menjadi dari penduduk neraka. (Faathir:6)

    Kedua: Ujian Kaafirin,Musrikin,Munaafiqin,Dholimin,Faasiqin dan Jaahilin.
    Firman Allah s.w.t:Dan mereka(org2 kafir itu) sentiasa memerangi kamu hingga meraka(mahu) memalingkan kamu dr ugama kamu kalau mereka sanggup(melakukan demikian); dan sesiapa di antara kamu yg murtad(berpaling tadah) dari ugamanya(ugama Islam),lalu ia mati sedang ia tetap kafir, maka org2 yg demikian, rosak binasalah amal usahanya(yg baik)di dunia dan di akhirat, dan mereka itulah ahli neraka, kekal mereka didalamnya(selama-lamanya). (al-Baqarah:217)

    and in dis case Honeyz yu already post trough dis UJIAN so Allah telah menjanjikan dimn TPT(makam) diowang ni. im 100 percent wit yu dat it notin we can do wit "suck damn word" we giv to them..cara terbaik kita perlu buat adalah berjihad dalam memerangi mereka melalui apa cara sekalipun kita mampu..as yu Honey yu jihad melalui fikroh n saluran blog ini juga dikira jihad!!

    kerana saluran JIHAD! bukan sahaja PERANG!
    tetapi..
    1.Jihad melalui pendidikan,penyebaran kesedaran Islam dan menolak segala salah faham yg menghalang manusia daripada BERIMAN dan memehami hakikat ISLAM sebenar.
    2.Jihad menyumbang harta benda tuk menampung keperluan ke arah pembentukan masyarakat ISLAM yg diCITAKAN.
    3.Perang berbentuk mempertahankan diri(defensive),iaitu umat ISLAM berdepan dgn musuh yg cuba menggugat ISLAM.
    4.Perang berbentuk menyerang(offensive),iaitu apabila ISLAM memulakan serangan tuk menyebarkan dakwah ISLAM,yg mana pemerintah negara tersebut menghalang daripada disampaikan kebenaran kepada rakyatnya.
    5.Kerahan am,ketika musuh menyerang negara ISLAM dan menggugat agama,bumi dan kebebasan beragama umat ISLAM! seperti GAZA dan negara sewaktu dengannya.

    Ingatlah Honeyz we should still fight wit them selagi di kandung hayat..

    by da way, nice big work honeyz.semoga Allah terima JIHAD kamu ini HANYA DIJALANNYA.. barakatillah from abeSYAHID abdan abada :)

    ReplyDelete
  3. emm,,,inilah bila umat Islam umpama buih di lautan yang begitu banyak tetapi tak dpt bt ape2...
    sedih jgk,,,al-quran yg dibace setiap hari dipijak sedemikian rupa....rasa diri ini hina plak...xdpt melakukan ape2...tp untuk difikirkan bersama..ape tindakan yg kita ambil? setakat melaungkan kemarahan? menghamburkan cacian demi cacian kpd mereka? mengadakan demonstrasi dan rapat umum?

    Ya tdk salah untuk melakukan perkara2 di atas,mlh kita dituntut untuk melakukan dengan setakat kemampuan kita untuk memberikan puak kafir ini 'signal' bahawa kita tidak pernah redha terhadap perbuatan mereka,sesekali tidak!

    Tapi apalah guna juga apabila kaki-kaki yang begitu ramai dtg memberi sokongan di padang demonstrasi ttp sgt kurang di padang saf jemaah solat subuh...apalah guna juga apabila tenaga yang digunakan untuk berjalan dan melaungkan kemarahan digunakan jg tenaga tersebut untuk mengangkat selimut yg tdk seberapa beratnya dan munuju ke surau dan masjid menambah jmaah subuh yg sememangnya memerlukan laungan 'takbiratul ihram' kita...

    Semoga hal di ats dpt direnungkan ke dlm diri kita dan semestinya kepada sy sendri yg sememangnya juga byk kekurangan. Di samping kita melakukan prkara2 tersebut dlm menunjukkan protes kita kepada mereka,marilah juga kita bangkit menunjukkan protes kpd diri kita yg meninggalkan solat jmaah, protes kpd diri kita terhadap ketidaksempurnaan pakaian kita...Semoga kedua-dua nya berjalan serentak...Semoga kita memdapat kekuatan melakukan demikian...Ameeen..

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum...

    astaghfirullah, lihatlah betapa lemahnya umat islam skg, sehinggakan orang kafir begitu berani melakukan perkara sebegini. Inilah yang terjadi, apabila ramai dikalangan manusia akhir zaman yang menghidap penyakit Al-Wahan(cinta dunia dan takut mati). Allah telah menarik perasaan takut daripada musuh-musuh islam.

    ReplyDelete
  5. ini satu penghinaan kepada orang ISLAM,tapi hidup kita yang banyak ikut cara tidak ISLAM,itu lagi hina

    ReplyDelete
  6. to honey
    walan tardho ankal yahudu walan nashora hatta tattabia millatahum

    saya pasti ramai yang mengetahui ayat al-Quran ini

    namun, apa yang berlaku di atas saya tidak begitu risau, kerana orang-orang ini, pasti mendapat balasan yang cukup dahsyat di dunia dan akhirat.

    Ibnu Kathir dalam al-Bidayah wa al-Nihayah, menyebut balasan untuk Abu Salamah dari daerah Busra yang berperangai keji dan gemar mempermainkan hadis.

    Balasannya sungguh teruk. Beliau merana sembilan bulan mengadu sakit perut dan bahagian dubur. setelah 9 bulan, beliau melahirkan seekor binatang dari dubur. Haiwan tersebut telah memakan habis usus Abu Salamah.

    Boleh dibaca di halaman 289 jilid 13. terima kasih

    ReplyDelete
  7. Ya Allah...
    Akak, perasaan sy skrg sgt2 terkejut dan geram bila al-Quran dihina sebegitu...
    Mereka amat2 memusuhi islam menyebabkan mereka sanggup buat apa shj... Sedangkan kita yang beriman kepada Al-Quran hendaklah membaca, memahami dan dijadikan alQuran sbg panduan hidup. Sesungguhnya al-Quran itu memberi syafaat kepada kita.Moga kita sntiasa baca al-Quran 5-15minit paling kurang sehari. Sebaiknya, bacalah al-Quran pada sepertiga akhir malam atau sebelum memulakan hari kita. (yang disarankan oleh penulis buku Quranic Law of Attraction.)

    Rasulullah s.a.w bersabda : Di hari pengadilan di hadapan Allah, tiada syafaat yg lebih baik daripada alquran, mahupun dari nabi atau malaikat.

    ReplyDelete
  8. doakan hidayah untuk semua termasuk kpd yg buat perbuatan terkutuk itu

    ReplyDelete
  9. Salam

    Sedihnya tengok gambar2 tu.

    anyway, meh lah kita tukar2 link dan dijemput ziarah blog saya...

    jazakallah khair

    ReplyDelete
  10. Bismillah..
    salamu'alaykum..
    kaq honeyz~
    hmm..syukran,
    nice post!
    memang trbukti sprti Kalamullah..
    kaum kuffar takkan menyenangi kaum muslimin slagi kaum muslimin tak menganut kpercayaan mreka..

    astaghfirullah..
    kat rumah pun kalau boleh diletakkan lebih tnggi dri manusia2 yg mnghuninya..
    inikan pula dgn mudah memijak sprti memijak mjalah2 yg tak bermanfaat!

    mmg di mata kaum kuffar,kalau boleh,smuanya yg brkaitan dgn Islam,dihenyak2..
    dipijak2..dibenci dll..
    tp,yg lg sedih apbila yg mngaku Islam.
    mngaku akan ESAnya Allah ta'ala..
    mengaku akan kerasulan Muhammad sbgi utusan Allah sndiri mnghina dn tak menghormatinya..

    ana mmg sgt7 saket hati melihat gmbr2 ni,
    sialah2 prbuatan mreka skalipun dikurniakan akal..
    mmg bila marah,rasa mcm nak keluar kata2 'indah' je..
    tp memndgkn,akhlaq Rasulullah saw,
    skalipun prnah dibaling najis masih boleh dibls dgn kbaikan,knapa mahu mrosakkan akhlaq seorg insan yg mnganut Islam dgn kata2 yg tak mncerminkn keindahan Islam yg sbenar?
    kan?

    ap2 pn..syukran jaziilan ukhty,
    mnjaga lidah itu lbih baik..
    tp sbaiknya kta,penganut Islam sndri yg prlu mnaikkan dn mmelihara ksucian Kalamullah ini.

    ReplyDelete
  11. to all:

    shukran jaziilan sebab sudi luangkan masa ziarah ke sini, lihat dan bace n3 ni, n seterusnya drop komen di sini =)

    maaf kebelakangan ni x punya kelapangan waktu utk balas semua komen2 kalian. inshaAllah, biarlah pn sedikit lambat, akan tetap dibalas satu persatu...

    ReplyDelete
  12. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  13. to Iznie:

    dah namenye pun kafir laknatullah.. drg mmg bermusuh memanjang dgn Islam.. jd mmgla drg x kesah dgn ape pun yg drg buat tu.. makin kita rasa terhina dgn perbuatan drg, makinla drg seronok puas hati.. rase bersalah jauh sekali..


    to Apih:
    yup.. akak tunjuk gak kat kwn2 kat uia ni yg xde blog.. drg pun semuanya terkejut n rase "panas" je tgk gambar2 ni..

    ReplyDelete
  14. to .: Aizat Al-Yamani :.

    erk.. panjangnye mengarang?? tp xpe je.. bahkan sangat2 hargai.. shukran akhi@ustaz ^_^

    yup, dalam penuh emosi marah dan benci pd kafir laknatullah ni, dalam mase yg sama seharusnya UJIAN ni kita terimalah dgn cara terbuka, sekaligus menyedarkan kita di manakah kita letakkan martabat Al-Qur'an serta Islam?? renung2kanlah semula.. andai sedar masih rendah dan rapuh kedudukannya, maka berjuanglah utk tegakkan kembali! (peringatan buat diri sy sndiri khususnya)

    tula, xde makna pn hamburkan kata2 yg di luar kesopanan kita.. sedangkan kita mmg sedia maklum sikap mereka yg sentiasa memusuhi Islam, n kita juga tahu di mana tempat balasan mereka kelak... tapi bknlah bermaksud merelakan perbuatan ni.. TIDAK! SAMA SEKALI TIDAK! spt kata akhi@ustaz,berjihadlah dalam memerangi mereka dgn apa cara sekalipun yg kita mampu lakukan..

    last but not least, thanx sgt2 sbb selalu support, beri nasihat n berkongsi ilmu... terima kasih atas doanya.. aamiiin.. baarakallaahu fiik aidhon ya akhi@ustaz :)

    ReplyDelete
  15. to HaDi:

    "umat Islam umpama buih di lautan yang begitu banyak tetapi tak dpt bt ape2..." - ha'ah, agak menyedihkan.. =(

    perbandingan2 yg sangat2 menarik:
    > kaki-kaki yg begitu ramai dtg memberi sokongan di padang demonstrasi VS kaki-kaki yang melangkah ke padang saf jemaah solat subuh...
    > tenaga yg digunakan utk berjalan dan melaungkan kemarahan VS tenaga utk mengangkat selimut yg tdk seberapa beratnya dan munuju ke surau dan masjid menambah jmaah subuh yg sememangnya memerlukan laungan 'takbiratul ihram' kita...
    > protes kpd mereka VS protes kpd diri kita yg meninggalkan solat jemaah...

    ..... sama2 kita renungkan.....

    shukran atas perkongsian :)

    ReplyDelete
  16. to Fakhrul Islami:

    waalaikumussalam :)
    yup, ramai manusia akhir zaman ni yg menghidap penyakit al-wahan, sbb tula musuh-musuh Islam jadi semakin berani hingga tahap gini sekali =( apepun, moga pendedahan gambar2 ni dapat memberi kesedaran buat kita semua lalu membangkitkan semangat untuk terus/kembali berjuang tegakkan Islam!

    thanx sudi ziarah, lihat n bace, seterusnya drop komen di sini =)

    ReplyDelete
  17. to cun09:

    salam kak liza... "YA ALLAH!!!" - ringkas je 'comment' yg akak tinggalkan, tp saya yakin di sebalik lafaz kalimah tersebut, pastinya tersirat makna, perasaan, pemikiran, penilaian etc yang pelbagai, yg x dpt diungkapkan baik melalui kata2 mahupun tulisan.. saya juga kali pertama tgk, kalimah YA ALLAH n istighfar juga yg keluar dr mulut ni.. terkejut sgt2.. sampai gitu sekali ek.. tp yela.. dh kate musuh Islam kan =(

    ReplyDelete
  18. to ..::بشرى::..

    betul3.. sokong kata2 drbusyro...
    hakikatnya mengaku Islam tp hidup x ikut cara Islam, itu adalah lebih hina..
    Nauzubillaahi min dzaalik...

    terima kasih sudi ziarah n drop komen di n3 ni... juga atas renungan yg diberikan =)

    ReplyDelete
  19. to Salahuddin Harith:

    yup.. selagi kita x menganut kepercayaan mereka, maka selagi tula mereka ni xkan pernah henti memusuhi Islam walau dengan apa cara sekalipun...

    yup, balasan mereka yg memusuhi Islam ni sgt banyak disebutkan.. baik dalam Qur'an, hadith, mahupun kisah2 sirah terdahulu...

    terima kasih sudi drop komen di sini.. thanx juga atas perkongsian.. inshaAllah nnt sy cuba cari n baca kisah yg Solah usulkan tu. shukran =)

    ReplyDelete
  20. to .:: MuJahiDaH ::.

    samelah su.. akak pun mase memula tgk gmbr2 ni, terkejut sgt2.. sedih, geram.. semuala ade..
    yup, selagi kita x ikut kepercayaan drg, maka selagi tula drg akan memusuhi Islam... sampaikan kitab suci panduan hidup yg merupakan syafaat tu pun diperlakukan sebegitu hina sekali =(
    and sbb tula kita umat Islam ni kena sedar n segera bangkit dr terus terlena.. hakikatnya agama kita terancam n dipermainkan di mana2.. tp mgkn kita x sedar.. sbb tula bila akak terjumpa pic2 ni, akak kongsi kat sini, dedahkan kat semua yg berkunjung ke sini..
    Al-Qur'an tu kitab rujukan kita, panduan dan bimbingan hidup kita.. mukjizat terbesar nabi kita Nabi Muhammad SAW.... jd kalau bukan kita ummatnya sendiri yg manfaatkan n martabatkan Al-Qur'an, maka siapa lagi???

    ReplyDelete
  21. to ziarah76:

    cadangan yg lain dari semua yg lainnya... mgkn kebanyakan org x terfikir akan hal tu (termasuklah saya sndiri -_- )

    thanx sudi luangkan mase drop komen di n3 ni :)

    ReplyDelete
  22. to soleh solehah:

    salam kak. ha'ah.. sedih sangat2 kan tgk gambar2 penghinaan terhadap kalaamullah yg suci ni (T_T)

    thanx sudi ziarah ke sini n drop komen di n3 ni.. sy dah ziarah ke blog akak. inshaAllah nanti saya letak link ke blog akak ye =)

    ReplyDelete
  23. to زهرة حلوة :

    waalaikumussalam dik ^_^ la shukran ala wajib yaa ukhti.. akak kongsikan di sini sebab akak rasekan ni satu penghinaan yg amat sangat (nak2 pic terakhir tu..mmg cukup menyayat hati), yg mungkin ramai lagi x tgk.. jd akak rase perlu lakukan pendedahan dgn sebarkan pic2 ni kat sini, moga2 kita jadi lebih sensitif, lbh sedar, lalu insaf dan kembali bangkit perjuangkan kalaamullah dan tegakkan ISLAM!

    yup, segala kandungan Qur'an adalah tepat lagi benar. malah terpelihara. dan gambar2 di atas ni plak membuktikan kbnrn kalaamullah akan sikap kuffar yg sentiasa memusuhi Islam...

    ha'ah, btul tu dik.. lagi sedih bile teringat yg hakikatnya umat Islam sndiri pun ade je yg lebih kurang macam ni.. x hormat, malah menghina kitab suci ni (T_T) kalau yg mengaku Islam pun berani buat, apetah lagi kuffar yg terang2 memusuhi Islam.. lg2 la mereka ni berani nk buat apa je ikut suka hati mereka..

    ha, betul3.. sokong pe yg ukhti katakan tu ;-) sdgkan Nabi yg pernah dibaling dgn najis pun masih leh bersabar, langsung x keluar kata2 "indah", bahkan dibalasnya dgn kebaikan, jadi kenapa tidak kita contohi akhlaq mulia Nabi SAW... mmg kita bukan Nabi, kita xkan sesekali dpt jadi spt Nabi.. tp skrg2nya contohilah akhlaq Nabi.. qudwah hasanah.. peribadi sebenar seorang Muslim sehingga dikatakan akhlaq Nabi itu adalah Al-Qur'an..

    rasenya kalau drg tgk kita balas dgn kata2 "indah" tu, lagi2la drg puas.. sbbnye mmg drg punye niat x lain x bukan nk timbulkan marah, sakit hati, nk uji kesabaran kita umat Islam...sbb tu awl2 n3 ni akak letak amaran jage mulut (tutur kata).. peringatan buat diri akak sndiri khususnya

    yup. Al-Qur'an tu kan smmgnye mukjizat buatt Nabi kita Nabi Muhammad SAW... jd kalau bukan kita ummat baginda sndiri yg memelihara dan memartabatkan kalaamullah ni, maka siapa lagi yg akan berbuat demikian? tanggungjwb kita.. atas kesedaran masing2.. WALLAHU A3LAM..

    terima kasih ye ukhti sbb sudi luangkan mase ziarah sini n drop komen di n3 ni =)

    ReplyDelete
  24. to pengemisredha:

    mungkinla kot... manusia dikurniakan dgn aqal, dan utk berfikir dgn bijak dalam membuat sesuatu keputusan, tu dtgnya dari hati yg bersih.. sedangkan mereka ni hatinya gelap.. tu yg bertindak tanpa berfikir panjang.. janji puas duk hina Islam.. tula matlamat mereka ni.. sentiasa memusuhi Islam...

    ReplyDelete
  25. nk maki org yg pijak al-quran tu tp bila baca tjuk atas akak dh kata baik atau diam tp hish.. panas ati la org buat mcm tu kat al-quran rsa mcm dihina plak! geram tol! ape2 pun sy doakan org yg dlm gmbr tu dpat pembalasan dr Allah!!! amin...

    ReplyDelete
  26. to NICK IRFAN:

    akak tau n3 ni kalau dilihat dgn pandangan mata kasar, dan bukanlah dgn pandangan mata hati, mmg akan jadi lebih emotional than rational.. makanya akak awal2 letak "amaran" supaya jaga tutur kata drpd melafazkan kata2 tidak elok yg sedikitpun x dtgkan faedah wat kita semua... alhamdulillah nick juga berjaya menahan diri dr perlakuan tu :)

    yup.. akak tau.. akak bisa ngerti sbb akak akui akak pun jadi agak "panas" tgk pic2 penghinaan terhadap kalaamullah yg suci ni.. tp kembali ingatkan diri kawal emosi dan berfikir secara rasional..

    tp apepun.. ni la hakikat yg perlu kita terima.. agama kita dihina, sehingga Al-Qur'an diperlakukan sedemikian rupa. sungguh menyayat hati... namun janji Allah itu pasti.. sesungguhnya Allah mmg dah sediakan neraka jahannam buat kafir laknatullah ni...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails