Sunday, September 13, 2009

LAIN DARI YANG LAIN



Bismillaahirrahmaanirrahiim.. dgn ini dirasmikan Entri ke-101 (^_^) Alhamdulillah...


Memandangkan dah berjaya post 100 entri sebelum ni, jadi yang ke-101 ni nak buat lain sikit.. nak letak post yang tak pernah (dan memang sebelum ni tak terfikir pun akan) letak kat sini.. that’s why la letak tajuk kat atas ni “lain dari yang lain” =D

Jangan risau (ade ke yang risau?).. konsep dan tujuan blog ni tetap sama.. masih lagi selaras dengan namanya, “Kongsi Bersama” (segala yang boleh diambil manfaat darinya). InshaAllah tidak akan lari dari tujuan sebenar blogging =)

Hakikatnya bukan ada apepun yang berubah.. “lain dari yang lain” kat tajuk entri ni sebenarnya merujuk kepada respond to tag. Kenapa “lain dari yang lain”? Sebabnya.. Sebelum ni pernah juga ada yang beri tag untuk dijawab.. tapi kurang rajin nak menjawab.. lagipun tujuan wujudkan blog ni pun, bukanla untuk hal2 sedemikian.. Maaf ye buat yang pernah kasi tag..

Selalunya kalau dapat tag, memang x fikir panjang, dah bajet x jawab.. tapi baru2 ni (baru jugaklah..) ade terima tag dari SYAUQAH MUJAHIDAH, yang membuatkan diri ini terfikir2.. terasa seperti tag yang satu ni lain dari biasa… dalam erti kata lain, tag yang memang patut dibuat dan disebar2kan!

Dan memandangkan pengisiannya memang bertepatan dgn tujuan wujudnya blog ni, jadi rasanya eloklah dijawab (dibuat) tag yang satu ni… Berbeza dgn tag2 yang lain, tag ni tak perlu susah-susah jawab soalan.. hanya perlu copy and paste je.. tapi di sebalik copy and paste tu, ada “sesuatu” yang bermanfaat yang harus disebarkan! Jom tengok apa ada dengan tag yang satu ni… (Tq ye sis Syauqah sbb bagi tag ni)



************





١-copy gambar amal Islam di atas.. copy satu post ni pun tak mengapa.. cuma tukar sket yg mana tak berkenaan.. mudah dan menjimatkan masa.. harapnya begitu la..

Honeyz: dah pun buat mengikut arahan…

٢-kemudian pilih 10 orang sahabat anda dan wajibkan mereka melakukan perkara yang sama. Ingat..!!! 10 orang tahu.. Lebih2??? lagi bagus. Kalau nak bagi semua..?? amat digalakkan..

Honeyz: pilih 10 orang sahabat ?? (berfikir sejenak.. ~ lihat di akhir entri ni)

٣-gambar ini hak cipta tidak terpelihara..jadi sebar-sebarkanlah ye..

Honeyz: InshaAllah akan disebar2kan.. bukan sahaja gambar, tapi yang lebih penting, pesanan yang terdapat pada gambar tu…

٤-perkara yang wajib anda lakukan?? senang jer.. lakukan apa yang ditulis dekat gambar diatas.. kalau tidak nampak?? zoom la..

Honeyz: InshaAllah…





************



That’s it! Cuma itu sahaja kandungan tag ni. Mudah, kan? Tapi tidaklah semudah itu untuk memikul amanah kewajiban melakukan “arahan/ pesanan” dalam gambar tu.. Tapi yang penting kena ada niat dan sentiasa berusaha untuk melakukannya...

Oops! Belum habis lagi.. sekarang turn untuk mencari “mangsa2” untuk teruskan perjuangan menyebarkan tag ni =D Di bawah ni disenaraikan 10 orang yang terpilih untuk terima tag ni… Mari kita lihat siapa yang kena..


** ~~NuR KaSiH~~
** Hurun ’Een
** Hamba Hina Damba Kasih Allah
** Cun09
** Solaharith
** Shahril Hafifi
** Cinta Agung
** Eva Salsabila

** Ziarah76
** F_24434




p/s: hukum wajib tu x dikenakan kepada kalian… terpulangla nak buat atau tak.. tiada paksaan.. kalau tak tersenarai, tapi berminat nak buat jugak, silakan.. dialu-alukan (^_^) senang cerita, tag ni saya berikan kepada semua follower blog nie =D


3 comments:

  1. salam...
    tq kerana senaraikan nama akak juga...tp takut juga...insyaallah akak cuba jawab 6t ^-^

    ReplyDelete
  2. salam buat kak liza..

    mm, nape akak takut lak ni? sekadar menyebarkan kebaikan.. peringatan buat diri sendiri sambil juga mengingatkan rakan2 yang lain..

    akak x perlu jawab apepun.. xde soalan pn dalam tag tu =D arahan tag tu cuma copy & paste, forward tag tu pada teman2 lain, dan paling penting, amalkan seperti apa yg tertera dalam gambar tu (yg akhir sekali ni kot part yang susah sket yg mungkin wat akak takut ek?) =)

    ReplyDelete
  3. salam dik...
    betul-betul ^-^
    part akhir tuu lah yg buat akak takut...
    "takut tak mampu"

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails