Sunday, May 9, 2010

I’M BACK (^_^)



Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh…

Kalau diperhatikan, hanya 1 sahaja post untuk bulan April. Itupun di awal bulan. Hanya itu sahaja, dan setelah itu tiada lagi updates sehinggalah ke saat post ini ditulis (T_T) Setelah sebulan lebih blog ni “bersawang”, sepi tanpa apa-apa updates, akhirnya saya kembali semula ke dunia blogging ini… welcome back to myself =D

Kenapa saya mendiamkan diri??


Kak Liza bertanya, “…bercuti ke?”…
Manakala kak Intan pula fikir “sedang sibuk dengan exam”…
Sedangkan adik Nick Irfan tertanya2, “di manakah Kak Hani???”


Terharu (T_T) Sungguh, langsung tidak terfikir ade yang mencari diri ini, memikirkan tentang diri ini yang diam menyepi buat seketika.. thanx buat kalian yang concern pada diri ini.. =)

Buat pengetahuan semua, diam saya bukanlah tanpa sebab. Bukanlah ekoran rasa jemu dan bosan dengan dunia blogging… tidak sama sekali. Kalau ada yang perasan, dalam entri “Final Exam Final Semester (inshaAllah)”, di penghujungnya ada saya nyatakan yang saya harus menjalani practical training selama 10 weeks…

Dan ya, itulah yang membuatkan saya tidak punya kelapangan waktu untuk blogging. Tapi yela, di situ tidak pula saya nyatakan dengan specificnya bermula pada tarikh berapa haribulan saya akan menjalani latihan praktikal tu. Final exam saya, last paper 8/4/2010 yang lalu… Praktikal pula bermula pada tarikh 12/04/2010, dan inshaAllah akan berakhir pada 20/06/2010.

Terus-terang saya katakan, saya tidak pernah bekerja, sekalipun bekerja sambilan. Maka pastinya alam praktikal ini sedikit memberi cabaran buat saya. Bermula dengan keluar rumah seawal jam 6.30 pagi dan pulang kerja pula sampai rumah hampir jam 7 malam, perjalanan tersebut pada awalnya begitu memenatkan saya. Sebelah malamnya pula harus tidur awal untuk bangun awal esok paginya. Kebiasaannya selepas solat isya’, saya akan terus terlelap ekoran kepenatan yang amat sangat.

Pernah seorang rakan hantar sms bertanyakan tentang blog. Disoal kenapa sudah lama tidak update. Katanya, “sayanglah… blog tu bagus, penuh bahan ilmiah.. kalau boleh, hujung minggu carilah masa untuk update.. sekali seminggu pun jadila..”. Saya sekadar tersenyum. Masih ada yang memberi perhatian dan sokongan. Terima kasih =)

Memikirkan ayat2 tersebut, saya merenung sejenak. Betul juga. Patutnya sabtu dan ahad cubalah cari masa untuk update..tetapi..laptop pula buat hal. Lagipun saya seolah2 “kehilangan” hari sabtu. Mungkin sebab har sabtu adalah hari untuk saya berehat sepenuhnya =D sedar2, dah pun hari Ahad, n esoknya kena pergi kerja semula seperti biasa… itulah rutin harian saya selama beberapa minggu ini (T_T)

Kini sudah 4 minggu berlalu. Bererti, tinggal lagi 6 minggu yang harus saya lalui untuk selesaikan latihan praktikal saya. Minta tolong doakan saya ye.. moga2 dipermudahkan segala urusan, sekaligus dapatlah saya sempurnakan tugasan praktikal saya dengan sebaik mungkin…inshaAllah.. aamiiin..


p/s: Andai punya kelapangan waktu serta diberikan kesihatan yang baik, inshaAllah saya akan update blog ni. Janganlah merasa jemu untuk singgah baca-baca di sini ye =D

3 comments:

  1. ha! ada pun kak hani! welcome home akak! lama giler x nmpk akak? rindul kat akak! ops! hehhehe ape2pun nnt update la blog slalu kak blog akak mmg best rugi klu dibiarkan mcm tu jer.... :)

    ReplyDelete
  2. erk nick.. adeh.. cepatnyela singgah sini n drop comment.. betapa nick duk menunggu ek.. terharunyela rase (T_T) thanx ek..

    tula, mmg dh lame menyepi.. tetibe laktu kan.. pergi camtu je.. hehe.. sori tau..

    rindu ek? hehe. samela.. akak pn rindu lame x tgk nick drop komen kat blog akak =)

    thanx tau bagi support kat akak.. inshaAllah ade kelapangan waktu, akak update la ye ;)

    nick jage diri baik2 ye..

    ReplyDelete
  3. salam dik ^_^

    sihat rupenyeee adik kite yeee...

    selamat menjalani praktikal, macammana "di alam baru" ??
    semoga dipermudahkan dan berjaya...insyaALLAH...
    jaga diri...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails